W związku z naborem wniosków do Konkursu: "Program grantowy na prace B+R dla jednostek naukowych" organizowanego przez Podkarpackie Centrum Innowacji Spółka z o.o. prezentujemy poniżej kilka istotnych informacji:
1. Przed złożeniem wniosku prosimy o dostarczenie do CTT wypełnionego i podpisanego przez Lidera Zespołu oraz Dziekana/Prodziekana Formularza zgłoszenia projektu (załącznik poniżej).
2. Wszelkie informacje na temat projektu, sporządzenia budżetu itp. proszę kierować bezpośrednio na adres s.stec@prz.edu.pl lub pod nr tel. 1689 (w godzinach pracy) lub osobiście w pokoju 221, bud. V.
3. Z uwagi na bardzo duże zainteresowanie prosimy w miarę możliwości o szybkie sporządzenie wniosków, maksymalnie do dnia 24.07.2019 r. celem jego sprawnej weryfikacji. Po zweryfikowaniu i wysłaniu wniosku należy go wydrukować i podpisać przez wszystkich członków zespołu i dostarczyć do CTT.
4. Prosimy szczególnie o zwrócenie uwagi na pozycję kosztową w kategorii sprzętu/urządzeń/wyposażenia. W tej kategorii nie mogą być kupowane środki trwałe, czyli pozycje których przewidywany okres użytkowania jest dłuższy niż 1 rok, a także pozycje powyżej zakupu 10 000 zł. Czyli sprzęt o wartości np. 600 zł, który może być użytkowany powyżej jednego roku zostanie uznany za środek trwały i będzie kosztem niekwalifikowanym. Zatem należy przewidzieć zakupy sprzętu, który w wyniku przeprowadzonych badań się zużyje. W przypadku konieczności wykorzystania urządzeń lub sprzętu, który mógłby być uznany za środek trwały, proszę rozważyć możliwość wynajmu lub dzierżawy takich pozycji.
5. W pozycji kosztów osobowych, należy zaplanować wynagrodzenia dla pracowników Politechniki w formie dodatków do wynagrodzenia, pamiętając o tym, że wysokość dodatku nie może przekroczyć 80% miesięcznej pensji (wynagrodzenie zasadnicze + ewentualny dodatek funkcyjny). Należy także zaznaczyć, że wysokość wynagrodzeń planujemy wraz z kosztami pracodawcy, czyli tzw. brutto/brutto.
Dla umów zlecenia stosujemy stawki obowiązujące według Zarządzenia Rektora nr 32/2017 i 33/2017.
6. W przypadku planowania kosztów zgłoszeń patentowych, czy wzorów należy zastosować się do cennika UPRP https://www.uprp.pl/oplaty-zgloszeniowe/Lead05,167,1718,4,index,pl,text/ Sama procedura zgłoszenia będzie prowadzona przez Dział ds. własności intelektualnej
Zachęcamy do cyklicznego sprawdzania Najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi zamieszczanych na stronie Programu Grantowego: https://projekty.pcinn.org/konkurs-br (załącznik nr 7)
7. Na kanale youtube jest pełny zapis szkolenia z dnia 10 lipca 2019 r. https://www.youtube.com/watch?v=2ca-pdW2F2o
8. Z uwagi na duże zainteresowanie konkursem, PCI organizuje kolejne spotkanie informacyjne, które odbędzie się 16 lipca br. (wtorek) o godzinie 10.00 w siedzibie PCI, przy ul. Lenartowicza 4
9. Ważne! W odniesieniu do planowanych kosztów osobowych, jako dodatków do wynagrodzenia należy pamiętać, że dopuszczalna wysokość takiego dodatku może wynieść 80% pensji podstawowej + ewentualnego dodatku łącznie! Czyli np. w przypadku udziału jednego pracownika w dwóch projektach grantowych, otrzymywane dodatki do wynagrodzenia się sumują. Podobnie jest, gdy dany pracownik otrzymuje wynagrodzenie dodatkowe biorąc udział w jednym z projektów POWER.
10. Przed ostatecznym wysłaniem wniosku w generatorze do PCI należy go wydrukować i podpisać, a następnie dostarczyć do CTT. Wydruk nie może różnić się od wniosku, który zostaje wysłany do PCI.
11. Dział spraw osobowych sugeruje, aby w momencie złożenia wniosku, Lider Zespołu nie przebywał na urlopie!