Lp. |
Tytuł projektu |
Program Operacyjny |
Okres realizacji |
Wydział/ jednostka PRz |
Wartość projektu dla PRz |
PROJEKTY DYDAKTYCZNE |
|||||
1 |
DIG-MAN - Integration of digital tool into product development and manufacturing education |
ERASMUS + |
01.09.2019 - 31.08.2022 |
WBMiL |
59 955,00 EURO |
Projekt DIG-MAN jest projektem innowacyjnym mającym na celu wspieranie nowoczesnego kształcenia. Instytucją koordynującą w projekcie DIG-MAN jest Estonian University of Life Sciences (Estoński Uniwersytet Przyrodniczy). Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza jest partnerem projektu DIG-MAN. |
|||||
2 |
ASSETs+ - Alliance for Strategic Skills Addressing Emerging Technologies in Defence |
ERASMUS + |
01.01.2020 -31.12.2023 |
WBMiL |
75 954,00 EURO |
Projekt ASSETs + ma na celu zbudowanie zrównoważonego łańcucha dostaw zasobów ludzkich, który umożliwi firmom z sektora obronnego wprowadzanie innowacji zarówno poprzez przyciąganie wysoko wykwalifikowanych młodych pracowników, jak i podnoszenie kwalifikacji ich pracowników dzięki dostosowanym, uzupełniającym się programom edukacyjnym i szkoleniowym dotyczącym trzech głównych technologii: robotyki, C4ISTAR i aspekty cyberbezpieczeństwa związane z dwoma pierwszymi. Projekt skupi się na 4 głównych działaniach:
|
|||||
3 |
EDURES - Technology education in the digital era supported by the significant use of research results |
ERASMUS + |
01.09.2020 - 31.08.2023 |
WBMiL |
113 026,00 EURO |
Beneficjentami wypracowanych rezultatów projektu będą głównie studenci studiów magisterskich oraz doktoranci (potencjalnie najbardziej zainteresowani procesami badawczymi), a także pracownicy uczelni zaangażowani w proces nauczania na tych poziomach kształcenia. W ramach projektu wykonawcy będą m.in. realizować następujące zadania:
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza pełni rolę instytucji koordynującej. Partnerami projektu są: Hochschule Furtwangen University (Niemcy), National Technical University of Athens (Grecja), Centoform srl (Włochy). Strona internetowa projektu: https://edures.prz.edu.pl |
|||||
4 |
MAESTRO - Manufacturing Education for |
ERASMUS + |
01.09.2019 - 31.08.2022 |
WBMiL |
42 530,00 EURO |
Celem projektu jest wykorzystanie doświadczeń przemysłowych w badaniach nad produkcją w celu zdefiniowania i dostarczenia nowych kompetencji wymaganych od przyszłych inżynierów pracujących w przedsiębiorstwach funkcjonujących w okresie realizacji czwartej rewolucji przemysłowej. Szczególny nacisk kładzie się na aspekt związany z trwałym przejściem do funkcjonowania w erze cyfrowej. |
|||||
5 |
PLANET4 |
ERASMUS + |
01.11.2020 - 31.10.2023 |
WBMiL |
57 986,00 EURO |
Zwłaszcza jeśli chodzi o zaspokojenie rosnących potrzeb w zakresie I4.0, konieczne jest zintegrowane podejście Uni-Buisness, aby połączyć wiedzę teoretyczną z jej praktycznym zastosowaniem. Odnowiona oferta edukacyjna powinna zapewniać osiąganie umiejętności twardych i miękkich, odpowiedniego nastawienia i profesjonalnego podejścia, dostarczając uczestnikom niezbędnych narzędzi do pracy w grupach nad realistycznymi celami, oceny sytuacji, poszukiwania rozwiązań oraz wprowadzania innowacji do typowych problemów. |
|||||
6 |
JANUS: e-Pedagogy and Virtual Reality Based Robotic Blended Education |
ERASMUS + |
01.03.2021 – 28.02.2023 |
WBMiL |
37 088,00 EURO |
Cele projektu JANUS zakładają:
Projekt realizowany jest w międzynarodowym partnerstwie. Oprócz Politechniki Rzeszowskiej, która jest koordynatorem, uczestniczą w nim: University of Turku (Finlandia), University of Ioannina (Grecja), Politecnico di Torino (Włochy), SynArea Consultants s.r.l. (Włochy), Vilnius University (Litwa) Strona projektu: https://janus.w.prz.edu.pl/ |
|||||
7 |
InCyT: Interdisciplinary Cyber Training |
ERASMUS + |
01.11.2021 - 31.10.2023 |
WEiI |
23 180,00 EURO |
Projekt Interdisciplinary Cyber Training (InCyT) wdroży pewne rozwiązania w tym kontekście. Pierwszym celem jest opracowanie ram, które zapewniają mechanizmy dla szkolnictwa technicznego i zawodowego (VET) oraz firmom do opisywania różnych istniejących luk w bezpieczeństwie cybernetycznym w odniesieniu do profesjonalistów i amatorów w celu unikania cyberataków i pomocy w poprawie aktualnej sytuacji. Biorąc pod uwagę zalety interdyscyplinarnych programów szkoleniowych i mentoringowych, szczególnie w obszarze cyberbezpieczeństwa, projekt opracuje i przetestuje cyfrowe interdyscyplinarne programy szkoleniowe wspierane e-mentoringiem dla MŚP i dostosuje je do wymagań szkolnictwa technicznego i zawodowego. Celem dwuletniego projektu Erasmus+ Interdisciplinary Cyber Training (InCyT) jest przede wszystkim opracowanie ram kompetencji z zakresu bezpieczeństwa cybernetycznego, które firmy mogą wykorzystać do opisania i doskonalenia kompetencji i umiejętności w celu opracowania strategii bezpieczeństwa cybernetycznego firmy i uniknięcia ataków cybernetycznych, a instytucje kształcenia i szkolenia zawodowego do udoskonalenia swoich planów edukacyjnych. Ponadto zostaną opracowane i przetestowane wspierane cyfrowo interdyscyplinarne programy nauczania oraz programy mentorskie dla pracowników średnich wielkości przedsiębiorstw, cyfrowa platforma uczenia się i współpracy dla nich, dostosowana wersja dla kształcenia i szkolenia zawodowego oraz europejski model możliwości transferu. |
|||||
PROJEKTY BADAWCZE |
|||||
8 |
CleanSky COAST – Cost Optimized Avionics SystTem |
HORYZONT 2020 |
01.07.2016 – 31.12.2023 |
WBMiL |
741 751,00 EURO |
Projekt COAST (Cost Effective Avionic System) skupia się na opracowaniu kluczowych technologii wspomagających ideę taniego wyposażenia kokpitu dla samolotów dyspozycyjnych umożliwiających wykonywanie lotów w załodze jednoosobowej. Jest on częścią międzynarodowego projektu CleanSky2 zorientowanego na opracowanie lotniczych technologii przyszłości pozwalających na zmniejszenie wpływu lotnictwa na środowisko, a w szczególności zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych powodowanych przez ten sektor. Docelowym segmentem są samoloty zabierające do 19 pasażerów, certyfikowane według przepisów CS-23. Projekt jest realizowany od 2016 r. przez konsorcjum: Honeywell International (Czechy), CIRA – Italian Aerospace Research Center (Włochy), Instytut Lotnictwa – Sieć Badawcza Łukasiewicz (Polska) i Politechnika Rzeszowska im. I. Łukasiewicza. W Politechnice Rzeszowskiej opracowywane są algorytmy oraz metody weryfikacji zastosowane do stworzenia systemu rekonfiguracji lotu (FRS). System ten ma za zadanie w przypadku wystąpienia nieoczekiwanej niezdolności pilota do kontynuowania lotu w załodze jednoosobowej za wyznaczenie trasy, a następnie kierowanie statkiem powietrznym poprzez układ autopilota w taki sposób aby dotrzeć do lotniska awaryjnego. Zagadnienia badawcze obejmują m.in. opracowanie algorytmów automatycznego wyboru najlepszego lotniska awaryjnego bazując na metodach optymalizacji multikryterialnej, implementację sprzętową algorytmów oraz ich testowanie w warunkach symulacyjnych i w locie. |
|||||
9 |
FAILNOMORE - Mitigation of the risk of progressive collapse in steel and composite building frames under exceptional events |
Fundusz Badawczy Wegla i Stali |
01.07.2020 - 30.06.2022 |
WBIŚiA |
21 671,80 EURO |
|
|||||
INNE PROJEKTY MIĘDZYNARODOWE |
|||||
strona w trakcie modernizacji