Lp. |
Tytuł projektu |
Program Operacyjny |
Okres realizacji |
Wydział/ jednostka PRz |
Wartość projektu dla PRz |
PROJEKTY DYDAKTYCZNE |
|||||
1 |
DIG-MAN - Integration of digital tool into product development and manufacturing education |
ERASMUS + |
01.09.2019 - 31.08.2022 |
WBMiL |
59 955,00 EURO |
Projekt DIG-MAN jest projektem innowacyjnym mającym na celu wspieranie nowoczesnego kształcenia. Instytucją koordynującą w projekcie DIG-MAN jest Estonian University of Life Sciences (Estoński Uniwersytet Przyrodniczy). Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza jest partnerem projektu DIG-MAN. |
|||||
2 |
ASSETs+ - Alliance for Strategic Skills Addressing Emerging Technologies in Defence |
ERASMUS + |
01.01.2020 -31.12.2023 |
WBMiL |
75 954,00 EURO |
Projekt ASSETs + ma na celu zbudowanie zrównoważonego łańcucha dostaw zasobów ludzkich, który umożliwi firmom z sektora obronnego wprowadzanie innowacji zarówno poprzez przyciąganie wysoko wykwalifikowanych młodych pracowników, jak i podnoszenie kwalifikacji ich pracowników dzięki dostosowanym, uzupełniającym się programom edukacyjnym i szkoleniowym dotyczącym trzech głównych technologii: robotyki, C4ISTAR i aspekty cyberbezpieczeństwa związane z dwoma pierwszymi. Projekt skupi się na 4 głównych działaniach:
|
|||||
3 |
EDURES - Technology education in the digital era supported by the significant use of research results |
ERASMUS + |
01.09.2020 - 31.08.2023 |
WBMiL |
113 026,00 EURO |
Beneficjentami wypracowanych rezultatów projektu będą głównie studenci studiów magisterskich oraz doktoranci (potencjalnie najbardziej zainteresowani procesami badawczymi), a także pracownicy uczelni zaangażowani w proces nauczania na tych poziomach kształcenia. W ramach projektu wykonawcy będą m.in. realizować następujące zadania:
Politechnika Rzeszowska im. Ignacego Łukasiewicza pełni rolę instytucji koordynującej. Partnerami projektu są: Hochschule Furtwangen University (Niemcy), National Technical University of Athens (Grecja), Centoform srl (Włochy). Strona internetowa projektu: https://edures.prz.edu.pl |
|||||
4 |
MAESTRO - Manufacturing Education for |
ERASMUS + |
01.09.2019 - 31.08.2022 |
WBMiL |
42 530,00 EURO |
Celem projektu jest wykorzystanie doświadczeń przemysłowych w badaniach nad produkcją w celu zdefiniowania i dostarczenia nowych kompetencji wymaganych od przyszłych inżynierów pracujących w przedsiębiorstwach funkcjonujących w okresie realizacji czwartej rewolucji przemysłowej. Szczególny nacisk kładzie się na aspekt związany z trwałym przejściem do funkcjonowania w erze cyfrowej. |
|||||
5 |
PLANET4 |
ERASMUS + |
01.11.2020 - 31.10.2023 |
WBMiL |
57 986,00 EURO |
Zwłaszcza jeśli chodzi o zaspokojenie rosnących potrzeb w zakresie I4.0, konieczne jest zintegrowane podejście Uni-Buisness, aby połączyć wiedzę teoretyczną z jej praktycznym zastosowaniem. Odnowiona oferta edukacyjna powinna zapewniać osiąganie umiejętności twardych i miękkich, odpowiedniego nastawienia i profesjonalnego podejścia, dostarczając uczestnikom niezbędnych narzędzi do pracy w grupach nad realistycznymi celami, oceny sytuacji, poszukiwania rozwiązań oraz wprowadzania innowacji do typowych problemów. |
|||||
PROJEKTY BADAWCZE |
|||||
6 |
CleanSky COAST – Cost Optimized Avionics SystTem |
HORYZONT 2020 |
01.07.2016 – 30.06.2023 |
WBMiL |
741 751,00 EURO |
Projekt COAST dostarczy kluczowych technologicznych możliwości dla niedrogiego kokpitu i awioniki w obszarze małych samolotów. Segmentem docelowym proponowanego projektu jest samolot z 1 do 19 pasażerów i małe samoloty towarowe, wszystkie należące do CS kategorii (specyfikacje certyfikacyjne EASA, kategoria 23). Aby zmaksymalizować korzyści biznesowe i społeczne nacisk zostanie położony na kategorię Commuter (Class 4), która stanowi główną część biznesu w kategorii CS-23 w Europie i na świecie. |
|||||
7 |
(VISEGRAD+) ECOLABELLING - Innovations in circular economy–environmental labels and declarations |
Międzynarodowy Fundusz Wyszehradzki |
11.10.2019 - 06.03.2021 |
WZ |
21 547,00 EURO |
Wzrost roli programów ekoznakowania ma charakter globalny. Od 2012 roku liczba tych systemów na całym świecie wyniosła 544 [OECD, 2016], choć równocześnie brakowało powszechnie dostępnych narzędzi edukacji formalnej oraz wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej. Brak przedmiotów uniwersyteckich obejmujących wyłącznie oraz w sposób kompleksowy systemy etykiet i deklaracji środowiskowych stanowi problem wielu regionów i środowisk akademickich krajów Grupy Wyszehradzkiej, w tym takich miast jak: Rzeszów, Koszyce, Czeskie Budziejowice i Győr. Sytuacja ta powinna ulec zmianie, gdyż warunkuje ona możliwość wykorzystania szans, jakie stwarza pakiet Unii Europejskiej poświęcony Gospodarce o Obiegu Zamkniętym (GOZ), będący częścią polityki transformacji w kierunku nowego systemu gospodarczego. Jednym z narzędzi takiej transformacji są systemy etykiet i deklaracji środowiskowych, traktowane jako element strategii, dotyczących innowacji wspierających biznes. Powszechna dostępność nowych narzędzi edukacyjnych oraz zwiększenie liczby odpowiednio wykwalifikowanych nauczycieli w zakresie ekoznakowania spowoduje wzrost świadomości konsumentów, którzy z jednej strony tworzą popyt na towary znakowane etykietami środowiskowymi, a z drugiej strony są głównym czynnikiem upowszechniania etykiet i deklaracji środowiskowych w UE. Wyniki projektu przełożą się na wzrost efektywności przedsiębiorstw i administracji publicznej w krajach Grupy Wyszehradzkiej podczas ubiegania się o fundusze UE. Udział partnera z Serbii powinien poprawić upowszechnienie wiedzy wśród mieszkańców (konsumentów, studentów i przedsiębiorstw, zwłaszcza przedsiębiorstw typu start-up) na temat trendów rynkowych występujących w obrębie UE, zgodności serbskich standardów z normami UE i wreszcie konkurencyjności serbskich przedsiębiorstw na rynkach UE. Projekt ma na celu rozwiązanie następujących problemów: a) brak programu zajęć na temat etykiet i deklaracji środowiskowych wśród organizacji partnerskich, b) brak narzędzi edukacyjnych dotyczących etykiet i deklaracji środowiskowych, dostępnych w języku angielskim i językach narodowych uczestników projektu, c) brak wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej w zakresie realizacji zajęć, prowadzenia wykładów na temat systemów ekoznakowania, d) brak skonsolidowanych, publicznie dostępnych materiałów e-learningowych na temat systemów ekoznakowania, e) brak naukowo zweryfikowanej wiedzy odnośnie charakteru pojedynczych regionów z krajów Grupy Wyszehradzkiej w zakresie np.: regionalnych determinant zainteresowania programami ekoznakowania, doświadczeń i dobrych praktyk organizacji posiadających programy ekoznakowania, f) brak wiedzy wśród mieszkańców Serbii na temat czynników, barier makroekonomicznych i potrzeb rynkowych, które determinują sukces przedsiębiorstw w skali regionalnej poszczególnych krajów UE. |
|||||
8 |
FAILNOMORE - Mitigation of the risk of progressive collapse in steel and composite building frames under exceptional events |
Fundusz Badawczy Wegla i Stali |
01.07.2020 - 30.06.2022 |
WBIŚiA |
21 671,80 EURO |
|
|||||
INNE PROJEKTY MIĘDZYNARODOWE |
|||||
9 |
Kształcenie dualne w kontekście Przemysłu 4.0 |
Norweski Mechanizm Finansowy 2014-2021 |
01.03.2020 - 28.02.2022 |
WBMiL |
193 730,48 PLN |
Projekt zakłada promocję sektora VET poprzez opracowanie, a następnie upowszechnienie oferty edukacyjnej dotyczącej wyzwań wynikających ze zmian technologicznych Przemysłu 4.0. Wdrażanie nowych rozwiązań skutkuje zmiana wymagan´ odnośnie kwalifikacji pracowników. Przygotowanie oferty edukacyjnej odpowiadającej na wymagania rynku pracy stanowi wyzwanie dla partnerstwa między pracodawcami a instytucjami edukacyjnymi. Opracowane zostaną trzy produkty: kurs kształcenia VR, program rozwoju kompetencji Przemysłu 4.0 oraz gra szkoleniowa rozwijająca umiejętności związane z myśleniem. Podejście produktowe ukierunkuje działania projektu na opracowanie jakościowych rezultatów, których przygotowaniem będzie zarządzał ekspert z organizacji odpowiedzialnej za finalny efekt prac. Produkty zostaną włączone do oferty partnerów oraz będa dostępne jako OZE co zwiększy oddziaływanie projektu. Dzięki wizycie studyjnej w Norwegii 15 pracowników instytucji partnerskich zdobędzie wiedze na temat Przemysłu 4.0. |
|||||
10 |
Important factors of business risk in SME segment |
Grant Agency Academia aurea |
01.04.2020 - 30.04.2021 |
WZ |
7 800,00 |
Celem projektu jest współpraca dwustronna z partnerem czeskim. |
X